Om å boble for mye

Jeg bobler over av følelser for tiden. Jeg kjenner det på innsiden av brystet. Det murrer og kribler og dytter og koker nesten litt. Og det kryper rundt i kroppen min og det prøver å komme seg ut. Det igler seg gjennom armene og bena og det vil ut gjennom fingrene og ligger sånn rett under huden. Og alt jeg vil er å skrive om det. Men det eneste jeg ikke klarer er å skrive om det.

Eller. Det er feil. Jeg skriver om det. Og jeg poster, til og med. Men så sletter jeg. Og så poster jeg igjen. Men det varer i ni minutter, maks. Og så sletter jeg igjen, uten å poste på nytt. For jeg er altfor engasjert og altfor følelsesmessig knyttet til tekstene til å selv kunne se dem fra utsiden og avgjøre om de burde ligge på internett eller ikke. Det handler om en opplevelse som var vondt, hos en jente som ble redd. Og det handler ofte om et kirsebær som aldri ble, men som jeg likevel savner hver eneste dag. Det handler om hun som innimellom setter seg i sofaen min og som gråter og som blir rystet over at enda en gutt eller en mann er frikjent, til tross for at et overgrep helt sikkert er blitt gjennomført. Og jeg blir så provosert og så sår og så mye. Og jeg skriver til jeg blir tom og alt jeg ønsker å si er sagt og fingrene blir ømme og jeg poster det og deler det til og med på Forfatterfrues facebookside og noe ubehagelig våkner et sted i magen. Og det strekker seg og glipper med øynene og begynner å gnage. Og da sletter jeg. For regel nummer en er; er du usikker, så ikke legg det på internett.

Så. Da skriver jeg heller dette. For noe må skrives. Jeg har abstinenser.
Og så er jeg sikkert på at resten snart kommer likevel. For jeg klarer ikke la være. Og den rette vinklingen dukker nok opp.

Legg igjen en kommentar

