Tenk om

Jeg kjenner at jeg er spent. At det kribler i magen og at jeg må dempe meg. Jeg kjenner en forventning under huden. En som har ligget bortgjemt bak underbevisstheten så lenge, men som våknet for litt siden og som hvisker meg ting nå. Tenk om, hvisker hun. Tenk om de tok feil? Hun må holde seg litt fast. Øynene glitrer og hun er bare glad og god og fin, men litt treg. De tok ikke feil, svarer jeg og holder henne inntil meg, men det er greit.

Så legger jeg meg om kvelden og lytter til ekkoet av det som er blitt sagt. Tenk om de tok feil? Tenk om broene mine kan bygges på nytt og jeg kan tenke logisk igjen? Og svare på spørsmål selvom jeg er sliten og handle på butikker jeg ikke kjenner og klemme barna på dårlige dager og tenk om jeg kan være meg igjen? Tenk om jeg kan kjøre bil og jobbe som vanlige mennesker og huske det jeg har glemt igjen? Og så sukker jeg og tenker at kanskje er også jeg litt treg.

Jeg skal ikke på Kysta for å repareres nå. Og det er nok lurt å huske, selv de kveldene forventningen setter seg ved siden av meg på terrassen og forteller vidunderlige Tenk om-historier. Jeg skal dit for å videreutvikles. Men tenk om det er like bra?

Legg igjen en kommentar

